Hello..!! sorry sbb dh lama xdak e3 baru. skang neh saya akn upload citer baru.. cadang nk buat cerpan je, tp tataw lah kowt2 tlebih jd e-novel.. Sorry I love you ni, adik saya punya idea. saya tlg tlis and tambah2 idea.. credits to my sister, ainaa.. please enjoy ye..

Luahkan je


ShoutMix chat widget

Thursday, July 23, 2009

Kau dan aku 1



Part One

“Oitt… buat apa tu? Berangan eh?”sergah Natalia dari belakang.

“Ko ni!!! Nak bagi aku jalan dulu ke? Main sergah-sergah boleh. Bagilah salam dulu.”kataku sambil mengurut-urut dada. Nak bagi aku mati ke minah ni? Menyibuk betullah,nak berangan kejap pun tak boleh.

“Sorry, Cik Emillia Natasha. Aku janji tak buat lagi punya. Saje je nak usik kau. Aku tengok kau ni asyik berangan jew.”

“That’s my problem not your. Kau ni takde angin,takde ribut tetiba muncul apasal?”aku cukup kenal dengan Natalia ni. Kalau tak ada masalah takkan muncul depan rumah aku.

“Aku nak jumpa kawan aku pun tak boleh ke,tak pelah kalau kau tak nak jumpa aku. Aku ni kan suka menyibuk,”satu je yang aku tak minat pasal minah ni. Suka benar majuk. Nasib baik senang nak pujuk.

“Aikk… majuk pulak? Kau ni kekadang terlebih manja lah. Nasib baik kau ni best girlfriend I ever had,so aku pujuk kau. Meh sini kita dengar citer kau. Nape dengan kau? Gaduh dengan Syafiq lagi ke?”

“Ini kau kata pujuk. Susahlah pakwe kau nanti.”

“Peduli kat dialah. Lagipun aku tak nak ada pakwe sehingga habis belajar,so bolehlah aku belajar dari kau macam mana nak pujuk balak. Kau kan pakar,ye tak? Whatever… sekarang ni kita tengah citer pasal kau okey,not me…”kataku mengubah tajuk perbualan. Aku memang tak suka topik yang diungkitkan Natalia.

“Syafiq nak clash dengan akulah. Aku nak buat apa?” baru kini Natalia nampak gelisah. Mana taknya pujaan hatinya minta putus. Syafiq ni pun satu, orang dah cun melecun dia nak tolak lagi. Dia nak macam mana lagi?

“Pedulilah dengan jantan tu. Abang aku pun minat dengan kau tau tak. Kalau kau nak aku boleh bagitau dia. Lantaklah kat Syafiq tu,dia buta sebab orang yang cantik macam kau pun tak nampak. Nanti dia mesti melutut kat kau minta kapel dengan dia balik,”aku meluat betullah dengan orang laki ni. Kekadang sampai ada orang cakap aku anti-lelaki. Bagi aku, cuma abang aku aje yang baik. Ayah aku pun dikatakan jahat sebab tinggalkan kami dengan mama.

“Betul ke abang kau yang hensem macam Aliff Aziz tu minat aku? Kau jangan main-main dengan aku.” Natalia ni… memang minat dengan abang aku yang hensem tahap karma tu. Bagi dialah,bagi aku biasa aje aku tengok. Maybe sebab selalu menghadap muka dia kot. Dia ada tanya aku pasal Natalia. Mesti dia minat,mama pun dah ‘ter’berkenan dengan si Natalia ni.

“Yalah takkan aku nak cari nahas dengan orang yang baru putus cinta kot. Tak pasal-pasal paper esok keluar berita muka surat depan ‘ORANG PUTUS CINTA BUNUH RAKAN’. Tak nak aku,”kataku diikuti dengan tawa kami yang berpadu.

“Amboi gelak bukan main lagi. Mengata abang eh,”kami dikejutkan dengan kehadiran abangku,Emirr Nashrul.

“Panjang umur abang. Baru sebut dah sampai.”kataku spotan sambil mengerling ke arah Natalia yang sedang menunduk.

“Ohh.. Memang tengah mengata abanglah ni?”kata Abang Emirr sambil memandangku dengan mata yang mencerlang. Marah nampak.

Relaxlah. Jangan marah-marah dah nampak macam badak sumbu nak serang orang aje.”kataku sambil ketawa. Abang Emirr turut ketawa dengan telatahku.

“Sampai hati Millia kata abang macam badak sumbu.”katanya pura-pura merajuk.

“Lah.. Majuk pulak? Tak pe mai sini Millia pujuk.“kataku sambil menariknya ke satu sudut yang jauh dari Natalia.

“Abang suka kat Lia kan? Nilah peluang abang,dia baru putus cinta dengan balak dia. Apalagi bang tacklelah cepat,kang melepas.”kataku perlahan-lahan. Didengarnya dek Natalia mau dia sembelih aku.

“Dia nak ke abang ni. Bukannya hensem pun.”sah abang minat dengan Natalia.
“Tak hensem kata abang,hensem kata dia. Dia cakap muka abang macam Aliff Aziz. Bagi Emi biasa aje. Hensem ke abang Millia ni?”kataku sambil menilik mukanya.

“Millia…!!! Sampai hati cakap abang gitu.”katanya. Aku tahu abang bukannya marah pun. Dia nak tenangkan hatinya saja.

“Dah dah lah tu. Jom pergi dekat dia.”kataku sambil menarik tangannya. Tapi macam tak nak jalan aje abang aku sorang nih.

“Jap,jap. Okey ke tak rambut abang ni. Dah cukup kemas ke?”katanya sambil membetul-betulkan rambutnya. Lagaknya bagaikan nak jumpa mak mertua aje.

“Okey dah. Cepatlah kang dia balik melepas abang.”kataku sambil menarik tangannya. Ketika otakku berputar ligat untuk mencari alasan untuk meninggalkan mereka berdua mama memanggil aku. Tepat pada masanya ma.

“Alah… mama panggil. Abang berbual dulu dengan Lia ye?”kataku sambil mengangkat sebelah keningku.

“Eh,eh… Emillia Natasha!!!” Whoa geram nampak bang? Relaxlah. Bukannya tinggal berdua-duan dalam rumah. Tak kena cekup punya. Aku hanya ketawa apabila melihat Abang Emirr marah dengan aku.

Sebelum masuk ke rumah sempat lagi aku menoleh dan jerit pada mereka, “Berusaha. Jangan biar rasa hati jadi parah kang susah. Tak boleh nak diubati.”
Kalau dah suka abang,cakap jelah apa yang susah.

No comments: