Hello..!! sorry sbb dh lama xdak e3 baru. skang neh saya akn upload citer baru.. cadang nk buat cerpan je, tp tataw lah kowt2 tlebih jd e-novel.. Sorry I love you ni, adik saya punya idea. saya tlg tlis and tambah2 idea.. credits to my sister, ainaa.. please enjoy ye..

Luahkan je


ShoutMix chat widget

Friday, July 24, 2009

K!sah K!ta (2)



Part 2


Kedengaran suara papa memberi salam. Amboi papa ni balik tepat-tepat waktu makan. Aku terus ke pintu menyambut papa dan mama yang sedang membimbing beg yang aku yakin dipenuhi hadiah untuk aku dan adik-adik.

“Ed,mama dengan papa dah sampai,”kataku sebaik masuk ke dalam rumah.

“Aaah?”Edry macam baru bangun tidur. Mama dan papa turut menjenguk sebaik dengar aku ketawa. Edry yang mendengar orang ketawa serta merta bangun.
Dia bagai bermimpi melihat mama dan papa di depannya. Setelah mama memanggil namanya, dia seolah-olah baru sedar dari mimpi lalu memeluk mama dan papa.

“Intan siap masak tak lagi?” Tanya mama apabila melihatku leka berbual dengan mereka.

“Dah ma. Tunggu Mama Zu je,”terangku.

“Kalau macam tu panggil la Mama Zu makan sekali,”papa yang sedang berbual dengan Edry menyampuk.

“Baiklah,”kataku seraya naik ke atas menuju ke bilik Mama Zu.

“Mama,jom makan. Papa dah balik,”aku lihat mama sedang menulis. apa yang ditulisnya aku tak pasti.

“Papa lapar dah ye. Tolong mama turun,”aku pantas bantu mama yang cuba naik ke atas kerusi rodanya.

“Papa dengan mama tunggu dulu ye. Intan nak pergi ambil Dinas dekat sekolah dia,”kataku
hampir terlupa akan Dinas.

“Pak Mat… “mana pergi pemandu papa ni.

“Ya,cik nak ke mana?”

“Ke sekolah Dinas. Cepat sikit,”kataku lantas masuk ke dalam kereta.
Dinas sedang menunggu di hadapan sekolahnya dengan muka masam apabila melihatku. Alamak dia marah dah la.

“Kakak ni lambat betul la. Dah berjam jam Dinas tunggu tau,”rungut Dinas sebaik masuk ke dalam kereta

Sorry. kakak terhilang ingatan kejap,”pujukku.

No comments: